De Jos Vranken komt terug in de Waalhaven Nijmegen

Het Binnenvaartmuseum Nijmegen komt weer op stoom. De Jos Vranken van het KSCC, het schip van het Katholiek Sociaal en Cultureel Centrum in de Nijmeegse Waalhaven, is terug van een opknapbeurt op de werf in Millingen.

Ook het Binnenvaartmuseum in het vooronder moest daarvoor helemaal op de schop om de laswerkzaamheden veilig te laten verlopen.

Maar nu de Jos Vranken weer veilig en voor vele jaren ook weer ‘gezond’ in Nijmegen voor anker is gegaan, zijn de vrijwilligers van het museum samen met de timmerman aan de slag om nieuwe wanden te zetten en alles weer in de oude staat van voor de opknapbeurt terug te brengen.

Het is een hele klus, maar het enthousiasme van de vrijwilligers van het museum is enorm.

De wanden moeten opnieuw met hout bekleed worden

Toch zal het museum voorlopig nog niet open kunnen. Niet alleen de werkzaamheden, maar ook de museumbeperkingen in het kader van het Coronabeleid van de overheid, staan een feestelijke opening in de weg.

Wat wel kan, is natuurlijk vriend worden. De vrijwilligers van het museum kunnen alle extra steun voor opnieuw inrichten in richten van het Binnenvaartmuseum Nijmegen gebruiken.

Het museum in vanaf nu ook te vinden op facebook.